Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2009

Ζαγοροχώρια - Χριστούγεννα 2008: Διαμονή στο Μικρό Πάπινγκο, 4 ημέρες

Οργανώσαμε τις διακοπές μας περίπου 1,5 μήνα πριν τα Χριστούγεννα. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι μέχρι να βρώ δωμάτιο σε λογική τιμή (δε θέλαμε να κοστίζει πάνω από 80-90 ευρώ το βράδυ) πήρα 20+ τηλέφωνα!!
Τελικά βρήκαμε στο Μικρό Πάπινγο, στο Δία, με 75 ευρώ το βράδυ κ πρωινό. Ωραία!

Στο "Δία" είχαμε απλά σταματήσει την προηγούμενη φορά που επισκεφτήκαμε τα Ζαγοροχώρια, την Πρωτομαγιά του 2007. Είχαμε μείνει πολύ ευχαριστημένοι με την ποιότητα του φαγητού οπότε λέω γιατί όχι κ το δωμάτιο? Και ευτυχώς δεν πέσαμε έξω, με μόνη λεπτομέρεια το μπανάκι, που ήταν μικρό κ δεν είχε κάποια κουρτίνα στο ντούς με αποτέλεσμα να γίνεται το μπάνιο λούτσα όταν κάναμε ντούς.

Aναχωρήσαμε από Αθήνα την Τρίτη 23/12/2008, με διαδρομή από Ρίο-Αντίρριο. Η συνολική διαδρομή, με νορμάλ ταχύτητες (120χμ/ώρα στο εθνικό δίκτυο κ μέχρι 60χμ/ώρα στο επαρχιακό), χωρίς στάσεις, ήταν περίπου 6,5 ώρες. Είχαμε πάρει μαζί μας καφεδάκι κ τορτελλίνι φρεσκομαγειρεμένα!! Ακόμα κ τα φρούτα μας! Φτάσαμε κατά τις 11 το βράδυ με αρκετό κρυάκι. Το δωμάτιο ήταν ζεστό κ με τζακάκι μέσα, αν κ δε μπορούσαμε να το ανάψουμε :( Φάγαμε στο ταβερνάκι του Δία - πολύ καλομαγειρεμένο φαγητό κ πολύ οικονομικό, με κρασάκι κ δίπλα στο τζακάκι. Κουρασμένοι αλλά πολύ ευχαριστημένοι που οι διακοπές μας ξεκινούσαν στη φύση, επιτέλους!

Την άλλη μέρα, Παραμονή Χριστουγέννων, μετά το πρωινό (απλό αλλά με φρέσκα υλικά κ ωραίο καφέ) ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στα χωριά. Η πρώτη μας στάση ήταν στις "Πισίνες", στο Ρογκοβό, στο δρόμο μεταξύ Μικρού κ Μεγάλου Πάπινγκο. Είχε λιακάδα αν κ πολύ κρύο. Μετά από μια μικρή στάση στο Μεγάλο Πάπινγκο , επισκεφτήκαμε τα χωριά Κάτω Πεδινά και Άνω Πεδινά.. Α, μην παραλείψω και τη στάση που κάναμε στο γεφυράκι πριν την Αρίστη, όπου το τοπίο είναι απλά εκπληκτικό!
Η πείνα άρχισε να μας διακατέχει, οπότε και αρχίσαμε να ψάχνουμε για ταβερνίο, όμως συναντήσαμε μεγάλη δυσκολία μιας και, αν κ μεσημέρι, τα πάντα ήταν κλειστά! Για καλή μας τύχη όμως συνεχίσαμε στη Βίτσα, όπου μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη! Το εστιατόριο "Κανέλλα κ Γαρύφαλλο"...! Το μαγαζί ήταν γεμάτο, κάτσαμε δίπλα σε μια παρέα πεζοπόρων που τους άκουγε όλο το μαγαζί, με το που έφυγαν ησύχασαν τα αυτιά μας. Το μενού του μαγαζιού ήταν πολύ καλό, τα πιάτα εμπνευσμένα, και όσοι αγαπούν τα μανιτάρια θα μείνουν πολύ ικανοποιημένοι, μιας κ οι ποικιλίες μανιταριών είναι αύθονες. Τα κυρίως πιάτα επίσης πολύ καλά. Το καπνιστό κοτόπουλο με ζυμαρικά και (σπιτικό) πέστο φαίνεται να είναι block buster. Πολύ ωραίο σπιτικό κρασί και αχλάδι ποσέ :) για επιδόρπιο! Για σαλάτα+πρώτο πιάτο+δύο κυρίως+κρασί+επιδόρπιο πληρώσαμε 55 ευρώ, έχοντας μείνει απολύτως ικανοποιημένοι.

Ανήμερα Χριστουγέννων, αποφασίσαμε να συνεχίσουμε τις βόλτες προς τα χωριά. Η κίνηση άρχισε να αυξάνεται, πολλά τζίπ! Η διαδρομή μας περιελάμβανε τα χωριά Δίλοφο, Κήπους, Καπέσοβο, Τσεπέλοβο και... Βραδέτο! Το Βραδέτο μας το πρότεινε ένα από τα παιδιά στο προσωπικό του Δία. Τα χωριά όλα πολύ ωραία, ένα προς ένα. Κάναμε μεγάλες στάσεις στο Δίλοφο κ τους Κήπους (πήραμε πολύ ωραίες τυρόπιτες από φούρνο στο τέλος του χωριού). Στο Δίλοφο σταματήσαμε σε ένα πολύ ωραίο καφέ στην αρχή του χωριού, στο "Λίθο". Ωραίο περιβάλλον, πολύ καλό και φιλικό σέρβις.
Στο Καπέσοβο βρίσκεται ένα παραδοσιακό μικρό καφέ, η "Στέρνα", με πολλά σπιτικά προϊόντα (μαρμελάδες, γλυκά αλλά κ κρασί) και.. μια στέρνα μες στο μαγαζί!

Στο Βραδέτο βρήκαμε χιόνια κ θερμοκρασία -3 !! Πέρα από ένα πολύ γλυκό κ γραφικό χωριό δε βρήκαμε κάτι περισσότερο.
Σχετικά με το δείπνο τώρα.... χμμμμ... τι να σας πώ... πήγαμε σε ένα εστιατόριο στην έξοδο του Μεγάλου Πάπινγκου, στο "Θόλο". Μήτε να το διανοηθείτε, απαράδεκτο! Μας χάλασε την ημέρα των Χριστούγεννων! Μαγαζί πολύ "κρύο", χωρίς ιδιαίτερο γούστο, κακός φωτισμός και χειρότερο φαγητό. Με τίποτα, μην πάτε. Κρίμα να ανοίγουν τέτοια κακόγουστα μέρη... ακόμα κ το κρασί είχε χρώμα, έλεος. Μετά το ¨υπέροχο" αυτό δείπνο, ήταν να πάμε για γλυκάκι στη "Μπίμτσα" αλλά δεν είχε τραπεζάκι. Από εκεί όμως αγοράσαμε κάτι ωραία λικεράκια κ τσίπουρο. Τελικά κάτσαμε σε ένα άλλο καφέ σε μια πλατειούλα, συμπαθές, αλλά γεμίσαμε τσιγαρίλα!

Παρασκευή 26/12 δεν κάναμε ΑΠΟΛΥΤΩΣ τίποτα, πέρα από κάτι μικρές βόλτες στο χωριό. Χιόνιζε! Ήταν πολύ ωραία κ γράφικα. Φαγητάκι στην "Καλλιόπη", πολύ πολύ παραδοσιακό, νόστιμο κ οικονομικό αλλά κ πολύ εξυπηρετικό. Τελικά καφεδάκι στον "Ιωαννίδη", πολύ ωραίος χώρος, ωραίος καφές και άψογο σέρβις. Το βράδυ βόλτα στο Μικρό Πάπινγκο σε ένα τοπίο επιβλητικό και ρομαντικό. Επισκεφτήκαμε τον πολυτελή ξενώνα "Μικρό Πάπινγκο",αχ, πολύ θα'θελα να'χαμε μείνει εκεί!! Καθήσαμε στο εστιατόριο "Θέα" όπου έκανα τη βλακεία να πάρω ένα ληγμένο brownies! Τόσο μου'κοψε...

Σάββατο 27/12, ημέρα αναχώρησης! Και να η χιονοστιβάδα (θέα από το παράθυρο του δωματίου). Με αλυσίδες φυσικά, πήραμε το δρόμο της επιστροφής....

Αποχαιρετούσαμε τα Ζαγοροχώρια κρατώντας υπέροχες χιονισμένες εικόνες που μας κράτησαν συντροφιά στις 10 ώρες ταξιδίου της επιστροφής..!